Μονάδα Παιδαγωγικού Σχεδιασμού και Μαθησιακής Διαδικασίας
Εισαγωγή
Η Μονάδα Παιδαγωγικού Σχεδιασμού και Μαθησιακής Διαδικασίας (ΜΠΣΜΔ):
- Αποτελεί ένα μηχανισμό στρατηγικής σημασίας του Πανεπιστημίου Νεάπολις Πάφος για τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας διδασκαλίας και μάθησης.
- Διαδραματίζει θεμελιώδη ρόλο στη διαμόρφωση του τρόπου με τον οποίο σχεδιάζεται υλοποιείται και αξιολογείται η διδασκαλία.
- Συντελεί στη διασύνδεση της διδασκαλίας με τη σύγχρονη έρευνα, προωθώντας την ενσωμάτωση πρόσφατων ερευνητικών ευρημάτων από μέλη ΔΕΠ και ΣΕΠ, καθώς και εξελίξεων στην επιστήμη, την τεχνολογία, την αγορά εργασίας και τη βιομηχανία στη μαθησιακή διαδικασία. Ενισχύει έτσι την αλληλεπίδραση μεταξύ έρευνας και διδασκαλίας, διαμορφώνοντας ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον δυναμικά εναρμονισμένο με τις εξελίξεις του γνωστικού πεδίου και τις ανάγκες της κοινωνίας.
- Υποστηρίζει τα μέλη ΔΕΠ παρέχοντας συνεχής επιμόρφωση και καθοδήγηση.
- Διασυνδέει τη διδακτική πρακτική με την εκπαιδευτική καινοτομία, τις σύγχρονες επιστημονικές εξελίξεις, την τεχνολογία και τις κοινωνικές και επαγγελματικές ανάγκες.
- Συνδράμει στον σχεδιασμό και την αναθεώρηση προγραμμάτων σπουδών των ακαδημαϊκών τμημάτων.
- Ενισχύει τη διοίκηση του Πανεπιστημίου όσον αφορά την επίτευξη στρατηγικών στόχων που σχετίζονται με τη διδασκαλία και τη μάθηση, βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα της μαθησιακής εμπειρίας των φοιτητών και τα μαθησιακά τους αποτελέσματα.
Σε έναν ταχέως μεταβαλλόμενο εκπαιδευτικό κόσμο (ψηφιακά εργαλεία, φοιτητική ποικιλομορφία, ανάγκες αγοράς εργασίας, εκπαιδευτική κινητικότητα), η Μονάδα αυτή ενισχύει και βοηθά το Πανεπιστήμιο να παραμένει συνεχώς καινοτόμο και αποτελεσματικό, όσον αφορά τον τρόπο διδασκαλίας και μάθησης.
Όραμα & Αποστολή
Στόχος μας είναι η διδασκαλία να είναι δυναμική, συμπεριληπτική και βασισμένη στην έρευνα. Η Μονάδα υποστηρίζει το ακαδημαϊκό προσωπικό με εργαλεία, εκπαίδευση και στρατηγικές για τη δημιουργία ουσιαστικών μαθησιακών εμπειριών υψηλού επιπέδου.
Στρατηγικοί Στόχοι
- Βελτιστοποίηση του σχεδιασμού προγραμμάτων σπουδών και μαθημάτων
- Επαγγελματική ανάπτυξη και επιμόρφωση διδακτικού προσωπικού
- Ενίσχυση ενεργητικών και φοιτητοκεντρικών προσεγγίσεων
- Αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών και Τεχνητής Νοημοσύνης στη μάθηση
- Υποστήριξη διαδικασιών διασφάλισης ποιότητας και εξωτερικής διαπίστευσης με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα (ΔΙΠΑΕ, ESG, EMERGE)
- Αξιολόγηση και Εκτίμηση Μάθησης και Δεξιοτήτων
Μεθοδολογία Λειτουργίας
Η ΜΠΣΜΔ υλοποιεί την αποστολή της μέσω:
- Συμβουλευτικής υποστήριξης σε θέματα σχεδιασμού και διδακτικής.
- Εργαστηρίων, σεμιναρίων και επιμορφωτικών δράσεων.
- Δημιουργίας και διάχυσης εκπαιδευτικού υλικού.
- Καθοδήγησης για την ενσωμάτωση τεχνολογικών και καινοτόμων εργαλείων.
- Ανάλυσης δεδομένων διδασκαλίας και φοιτητικής επίδοσης (learning analytics).
- Συνεργασίας με εσωτερικούς και εξωτερικούς φορείς.
Εμπλεκόμενοι Φορείς & Συνεργασίες
Η Μονάδα διατηρεί στενή συνεργασία και αμφίδρομη διασύνδεση με άλλες σημαντικές μονάδες του Πανεπιστημίου, όπως τη Μονάδα Έρευνας, το Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας, τη Μονάδα Εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης (DLU), καθώς και τον Συντονιστή Διασύνδεσης με την Αγορά. Μέσω αυτών των διασυνδέσεων, η ΜΠΣΜΔ τροφοδοτεί τις άλλες μονάδες με δεδομένα, τεκμηρίωση και παιδαγωγικές κατευθύνσεις που προκύπτουν από την εκπαιδευτική πρακτική και τις ανάγκες διδασκόντων και φοιτητών. Ταυτόχρονα τροφοδοτείται με πληροφορίες από την έρευνα, την αγορά εργασίας και τις εξελίξεις στην εκπαιδευτική τεχνολογία. Με αυτό τον τρόπο, η ΜΠΣΜΔ συντελεί σημαντικά στην εκπαιδευτική ανατροφοδότηση, μετατρέποντας τη διδασκαλία σε ένα δυναμικό και συνεχές εξελισσόμενο πεδίο.
Πιο συγκεκριμένα, η αποτελεσματική λειτουργία της Μονάδας εξαρτάται από τη διατμηματική συνεργασία με:
1. Μέλη ΔΕΠ (Διδακτικό και Ερευνητικό Προσωπικό)
2. Ακαδημαϊκά Τμήματα και Σχολές
3. Διοίκηση Πανεπιστημίου
4. Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας
5. Μονάδα Πληροφορικής / Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
6. Συνεργαζόμενο Προσωπικό της ΜΠΣΜΔ (Εκπαιδευτικός Σχεδιαστής, Ειδικός Τεχνολογιών Μάθησης / Τεχνητής Νοημοσύνης, Σύμβουλοι Διδασκαλίας)
Συνεπώς, η συνεργασία όλων αυτών των μελών κρίνεται απαραίτητη για τη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος ποιοτικής, φοιτητοκεντρικής και καινοτόμου συμπεριληπτικής μάθησης.