
Χριστιάνα Κούνδουρου
Λέκτορας της Ειδικής Αγωγής
Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα εξ αποστάσεως στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Ανθρώπινη Ανάπτυξη και Μάθηση επικεντρώνεται στη μελέτη των γνωστικών, συναισθηματικών και κοινωνικών μαθησιακών διαδικασιών που αποτελούν τη βάση της εκπαίδευσης και της ανθρώπινης ανάπτυξης σε όλη τη διάρκεια ζωής. Το πρόγραμμα στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς προσχολικής, δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης που θέλουν να αποκτήσουν εμπειρογνωμοσύνη στα φυσιολογικά και άτυπα πρότυπα ανάπτυξης και μάθησης.
Το Πρόγραμμα Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας εστιάζεται στη μελέτη των γνωστικών, συναισθηματικών και κοινωνικο-πολιτισμικών διαδικασιών που συνιστούν το υπόβαθρο της εκπαίδευσης και της δια βίου ανθρώπινης ανάπτυξης. Απευθύνεται στους εν ενεργεία ή εν δυνάμει εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επιθυμούν να αποκτήσουν εξειδικευμένη γνώση του φυσιολογικού κατά του αποκλίνοντος προτύπου ανάπτυξης και μάθησης. Ειδικότερα, το Πρόγραμμα αποβλέπει στη σε βάθος κατάρτιση των εκπαιδευτικών στους τομείς:
Τα μαθήματα κορμού επικεντρώνονται σε προέχουσες διαστάσεις της ψυχολογικής ανάπτυξης, της μάθησης και των αποκλίσεών τους. Ειδικότερα, αναλύονται και αξιολογούνται τόσο οι παλαιότερες όσο και οι σύγχρονες ερμηνείες της γνωστικής, συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης με έμφαση στη σχολική και εφηβική ηλικία. Οι αντίστοιχες ερμηνείες των διαδικασιών μάθησης αναλύονται και ως προς τις δυνατότητες εφαρμογών τους στο εκπαιδευτικό πλαίσιο.
Η ανάπτυξη της προσωπικότητας, η γλωσσική ανάπτυξη και ο γραμματισμός, οι πολυπολιτισμικές διαστάσεις της συμπεριφοράς, η μεθοδολογία έρευνας και η στατιστική, καθώς και τα θέματα που αναφέρονται στο σχολικό πλαίσιο ως παράγοντα διαμόρφωσης της ταυτότητας και η συμβουλευτική στη σχολική κοινότητα αποτελούν τα υπόλοιπα γνωστικά πεδία που σχετίζονται με την εκπαιδευτική διαδικασία.
Οι βασικοί στόχοι του «μαθήματος» είναι η εμπλοκή των φοιτητών σε ερευνητικές και παρεμβατικές δραστηριότητες και η ανάπτυξη ερευνητικών δεξιοτήτων, χρήσιμων τόσο για το σχολικό πλαίσιο, όσο και για περαιτέρω εμπλοκή σε έρευνα. Το μάθημα δεν περιλαμβάνει παρακολουθήσεις, και οι ερευνητικές δραστηριότητες εκτελούνται υπό την επίβλεψη ενός μέλους του ακαδημαϊκού προσωπικού.
Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | Είδος μαθήματος | ECTS |
---|---|---|---|
DPSYCH503 | Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Εκπαιδευτικές Εφαρμογές | Υποχρεωτικό | 7.5 |
DPSYCH611 | Πολυπολιτισμικές Διαστάσεις της Συμπεριφοράς | Υποχρεωτικό | 7.5 |
DPSYCH608 | Συμβουλευτική στη Σχολική Κοινότητα | Υποχρεωτικό | 7.5 |
DPSYCH605 | Σχολικό Πλαίσιο και Ταυτότητες Φύλου | Υποχρεωτικό | 7.5 |
Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | Είδος μαθήματος | ECTS |
---|---|---|---|
DPSYCH506 | Μεθολογία της Έρευνας και Στατιστικής | Υποχρεωτικό | 7.5 |
DPSYCH610 | Ανεξάρτητη Ερευνητική Μελέτη Ι | Υποχρεωτικό | 7.5 |
DPSYCH607 | Μαθησιακές Δυσκολίες | Υποχρεωτικό | 7.5 |
DPSYCH501 | Γνωστική, Συναισθημαστική και Κοινωνική Ανάπτυξη | Υποχρεωτικό | 7.5 |
Κωδικός | Τίτλος Μαθήματος | Είδος μαθήματος | ECTS |
---|---|---|---|
DPSYCH610 | Εξελικτική Ψυχοπαθολογία | Υποχρεωτικό | 7.5 |
DPSYCH602 | Ανεξάρτητη Ερευνητική Μελέτη ΙΙ | Υποχρεωτικό | 7.5 |
DPSYCH505 | Γλωσσική Ανάπτυξη και Γραμματισμός | Υποχρεωτικό | 7.5 |
DPSYCH604 | Προσωπικότητα: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Ανάπτυξη | Υποχρεωτικό | 7.5 |
Το Πανεπιστήμιο διατηρεί το δικαίωμα να προσδιορίζει τα προσφερόμενα μαθήματα επιλογής ανά ακαδημαϊκό έτος.
Συμπληρώστε τη φόρμα εδώ ή δηλώστε το ενδιαφέρον σας και ένας από τους συμβούλους εισδοχής μας θα επικοινωνήσει μαζί σας για καθοδήγηση και πρόσθετες πληροφορίες.