ΕΡΕΥΝΑ

Submenu

INES

Ακρωνύμιο του έργου: INES

Δράση: KA220-HED – Cooperation partnerships in higher education

Τίτλος Έργου: Inclusivity in European Studies

Κωδικός Έργου: 2024-1-FR01-KA220-HED-000257622

https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2024-1-FR01-KA220-HED-000257622

Περιγραφή έργου:

Το έργο INES διερευνά τρόπους ενίσχυσης της συμπερίληψης στον τομέα των Ευρωπαϊκών Σπουδών, έναν ακαδημαϊκό τομέα που προσφέρεται από πολλά ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μια συμπεριληπτική και ανθεκτική κοινωνία είναι αναγκαία για την αντιμετώπιση των υπαρχουσών και νέων προκλήσεων.

Στο πλαίσιο αυτό, ο πρώτος στόχος του έργου είναι να αντιμετωπίσει τις συστημικές ανισότητες που υπάρχουν εντός των Ευρωπαϊκών Σπουδών, καθιστώντας τον κλάδο πιο προσβάσιμο και συμπεριληπτικό για φοιτητές και φοιτήτριες που αντιμετωπίζουν περιορισμένες ευκαιρίες λόγω φύλου, εθνότητας, σεξουαλικού προσανατολισμού, κοινωνικοοικονομικής κατάστασης, κοινωνικής ή γεωγραφικής προέλευσης, γλώσσας ή θρησκείας. Ο δεύτερος στόχος του έργου είναι να ενισχύσει την ανθεκτικότητα των Ευρωπαϊκών Σπουδών και να αναβαθμίσει την ικανότητά του τομέα να ανταποκρίνεται σε αναδυόμενες προκλήσεις. Το έργο θα αναπτύξει διδακτικές και μαθησιακές δραστηριότητες που θα επιτρέψουν την ενσωμάτωση της συμπερίληψης στα πανεπιστημιακά προγράμματα σπουδών, την παιδαγωγική προσέγγιση και τις διοικητικές πρακτικές των Ευρωπαϊκών Σπουδών. Συναφώς, οι φοιτητές και φοιτήτριες που προέρχονται από ευάλωτες ή υποεκπροσωπούμενες ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση και να ολοκληρώσουν σπουδές σε αυτόν τον τομέα.

Το έργο δρα στον πυρήνα του επιστημονικού πεδίου, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση πολιτικών και πρακτικών που ευθυγραμμίζονται με τις θεμελιώδεις αξίες της ΕΕ για την κοινωνική ένταξη. Το έργο θα αναπτύξει εκπαιδευτικό υλικό που θα χρησιμοποιείται στα προγράμματα Ευρωπαϊκών Σπουδών, ανταποκρινόμενο στις σύγχρονες προκλήσεις του πεδίου και εστιάζοντας στην ενίσχυση της ανθεκτικότητάς του. Επιπλέον, στόχος του είναι η παροχή ποιοτικής επιμόρφωσης στους διδάσκοντες και στις διδάσκουσες του κλάδου, με σκοπό την καλλιέργεια μιας κουλτούρας που προάγει τη διαφορετικότητα και ενισχύει την ανθεκτικότητα. Το έργο δύναται να αναπτύξει πρακτικά εργαλεία με δυνατότητα μεταφοράς και εφαρμογής σε άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα και οργανισμούς της ανώτατης εκπαίδευσης εντός της ΕΕ, συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων προκλήσεων του κλάδου.

Παραδοτέα:

  • WP2: Έρευνα για την αποτύπωση και τον εντοπισμό κενών στα προγράμματα σπουδών και την εξεύρεση βέλτιστων πρακτικών ως προς τη συμπερίληψη.
  • WP3: Έρευνα για την εννοιολογική προσέγγιση και την ανάπτυξη μιας συνολικής συμπεριληπτικής προσέγγισης στις Ευρωπαϊκές Σπουδές.
  • WP4: Ανάπτυξη εργαλείων για τη συμπεριληπτική αναμόρφωση των Ευρωπαϊκών Σπουδών και πιλοτική εφαρμογή.
  • WP5: Δημιουργία συμπεριληπτικής e-learning πλατφόρμας, διάχυση, αξιοποίηση των αποτελεσμάτων του έργου και εργαλειοθήκη προτάσεων πολιτικής.

Σύμπραξη:

  • Institut Catholique de Lille, France (Project Coordinator)
  • Neapolis University Pafos, Cyprus
  • Europa-Universitaet Flensburg, Germany
  • University Of Piraeus Research Center, Greece
  • Uniwersytet Jagiellonski, Poland
  • Universita Ta Malta, Malta
  • PA Partners For Skills Development, Cyprus